Ekspert przejechał się po PZPN po konferencji Santosa. „Dobrze, że nie postawili paczkomatu”

We wtorek odbyła się konferencja prasowa z udziałem Fernando Santosa. Przedstawienie nowego selekcjonera reprezentacji Polski krytycznie skomentował Tomasz Redwan. Ekspert od marketingu sportowego docenił postawę 68-latka, ale nie podobało mu się przygotowanie PZPN-u. 

Reprezentacja Polski, po niemal miesiącu bez selekcjonera, w końcu znalazła nowego szkoleniowca. Cezary Kulesza ogłosił we wtorek, że kadrę przejmuje Fernando Santos. Portugalczyk pojawił się na konferencji prasowej, gdzie po krótkiej prezentacji odpowiadał na pytania dziennikarzy.

„Co to miało być?”

Ekspert od marketingu sportowego, Tomasz Redwan, w rozmowie z „WP Sportowe Fakty” pozytywnie skomentował wystąpienie doświadczonego szkoleniowca. Przede wszystkim docenił pewność i spokój, jakimi wykazał się Santos.

– Zobaczyłem, że jest pewny siebie, wyważony, spokojny, uważny, próbował zrozumieć każde pytanie, chociaż niektórych w pełni zrozumieć nie mógł, bo zakładały znajomość naszych realiów. Miał trochę źle przygotowany fotel. Nie mógł w nim usiąść wygodnie, dlatego oparł ręce na kolanach i bardzo mocno wychylił się do przodu, żeby trzymać mikrofon. To nie jest dobra pozycja, ktoś od mowy ciała może mu zarzucić, że się zamknął. A on nie za bardzo mógł usiąść inaczej – ocenił Redwan. 

– Ogólnie rzecz biorąc, zaprezentował się dobrze i świadomie. Natomiast więcej oczekiwałbym od związku. Żeby taka prezentacja selekcjonera była trochę bardziej spektakularna i mniej przaśna – dodał.

Redwan krytycznie wypowiedział się właśnie o przygotowaniu całej konferencji. Przede wszystkim zwrócił uwagę na lokowanie produktów sponsorskich. Jego zdaniem, wszystko zostało ułożone źle.

– Po pierwsze rozsuwająca się ściana nie może być jedynym elementem show. Po drugie zawsze jestem przeciwny nachalnemu reklamowaniu. Kabanosy na stole obok trenera i prezesa Cezarego Kuleszy? Co to miało być? Rozumiem, że stoi woda czy napoje gazowane. Ale kabanosy? Dobrze, że nie postawili za nimi paczkomatu – drwił ekspert.

– To całkowity brak marketingowego wyważenia. Jeżeli nawet sponsor sobie tego życzył i miał to zapisane w umowie, trzeba mu delikatnie powiedzieć, że nie. Sponsorzy są na ściance jako element tła i to wystarczy. Taki sposób reklamowania partnera związku jest nie do przyjęcia – podsumował.