EA Sports odpowiada na zarzuty Zlatana! Co na to Szwed?

EA Sports udzieliło wywiadu kilku portalom, gdzie tłumaczy swoje prawa do wykorzystywania wizerunku piłkarzy. W ostatnich dniach tych faktem rozzłoszczony wydawał się być Zlatan Ibrahimović.

Zlatan zły na EA? Amerykańska firma odpowiada!

W ostatnich dniach za sprawą Zlatana Ibrahimovicia zrobiło się nieco głośniej o EA Sports. Szwed był zły na studio odpowiedzialne za produkcję m.in. serii gier FIFA za bezprawne wykorzystywanie jego wizerunku. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.

– Kto dał EA Sports prawo do użycia mojego imienia i twarzy? FIFPro? Nic nie wiem o tym, że należę do FIFPro, a jeśli jestem ich członkiem, to zostałem tam umieszczony bez mojej wiedzy. Nigdy nie pozwoliłem FIFA czy FIFPro na zarabianie pieniędzy na moim wizerunku. Ktoś przez te wszystkie lata zarabia na mnie i to bez żadnego porozumienia. Czas to zbadać – pisał wówczas Szwed

EA odpowiada na zarzuty

EA w wywiadach dla kilku portali odpowiedziało na zarzuty postawione prze 39-latka. Poniższe wypowiedzi pochodzą z takich portali jak m.in. Forbes, czy brytyjski Eurogamer.

– Jesteśmy świadomi dyskusji na temat licencjonowania graczy występujących w FIFIE. Obecna sytuacja rozgrywająca się w mediach społecznościowych jest próbą wciągnięcia FIFA 21 w spór między szeregiem stron trzecich i ma niewiele wspólnego z EA Sports.

– Wyraźnie podkreślamy, że umowy dają nam prawo do uwzględnienia w naszej grze wszystkich obecnych w niej modeli piłkarzy. Jak już wspomniano, nabywamy te licencje bezpośrednio od lig, zespołów i poszczególnych graczy. Ponadto współpracujemy z FIFPro, by mieć pewność, że możemy włączyć do naszej produkcji tak wielu zawodników, jak to możliwe, aby stworzyć najbardziej autentyczną grę. W tym przypadku nasze prawa do podobizn piłkarzy wynikają z umowy klubowej z AC Milan i naszej długoletniej, współpracy na wyłączność z Premier League, która obejmuje wszystkich graczy Tottenham Hotspur.

– Obecnie piłkarze nie są opłacani za wykorzystywanie wizerunku. Dla nas wielkim problemem jest fakt, że FIFA wprowadza mnóstwo zasad i przepisów i zapewnia, iż zadbają one o interesy zawodników, ale w oczywisty sposób tak nie jest.

– To nie jest nasza walka. Nie dotyka to EA Sports ani gier wideo, graczy ani fanów. To bitwa między agentami piłkarskimi a FIFPro. Mino Raiola to szanowany przedstawiciel różnych zawodników, z którym współpracujemy od wielu lat – także w tym roku, kiedy to dzięki naszej współpracy jego klient, Erling Haaland, stał się częścią naszej kampanii marketingowej FIFA 21. Cieszyliśmy się również wspaniałą współpracą ze Zlatanem Ibrahimoviciem, który pojawił się w każdej FIFA od 2002 roku i regularnie otrzymywał zapłatę za obecność w trybie FUT.

Michał Budzich