W związku z licznymi problemami związanymi z funkcjonowanie platformy Viaplay do akcji wkroczył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, rozpoczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające. Problemy grożą także stacjom Cyfrowy Polsat i Canal + Polska.
Serwis streamingowy Viaplay wystartował w Polsce 3 sierpnia 2021 roku. Za nami zatem jest już pierwszy rok działania platformy. Obecność Viaplay w Polsce od samego początku budzi wiele emocji, w głównej mierze tych negatywnych. Jest to spowodowane jakością świadczonych usług. Wśród problemów wymienia się m.in. niską jakość obrazu, duże opóźnienie, czy też problemy z odtwarzaniem transmisji.
Grzegorz Krychowiak zażartował z Roberta Lewandowskiego. „Strzela tylko słabym zespołom” [CZYTAJ]
Decyzja UOKiK
W ostatnich tygodniach do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło wiele skarg od subskrybentów Viaplay. Skarżyli się oni przede wszystkim na wyżej wymienione problemy. Dziś UOKiK poinformował o wszczęciu postępowania wyjaśniającego wobec Viaplay. Jak czytamy, efektem postępowania wyjaśniającego może być postawienie zarzutów, a ponadto nałożenie kary w wysokości do 10% obrotu.
– Transmisje wydarzeń sportowych cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. Spółka, która w swoich przekazach twierdzi, że posiada „wysoką jakość streamingu” i „zapewnia najlepsze wrażenia” musi dysponować infrastrukturą, która sprosta popularności oferowanych treści. W razie wystąpienia problemów technicznych spółka powinna zrekompensować konsumentom powstałe utrudnienia. To na przedsiębiorcy spoczywa odpowiedzialność za wykonanie opłaconej przez konsumenta usługi – przekazał Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
– Powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać konsumentów do dalszego korzystania z serwisu streamingowego, proponowanie im więc, w ramach rekompensaty, zniżki na dalszy abonament, może być nieadekwatne do sytuacji. Forma naprawienia szkody powinna być ustalona stosownie do jej wartości, w sposób zaspokajający interes konsumenta i uzgodniony z nim, nie zaś arbitralnie narzucony przez spółkę – dodał Tomasz Chróstny.
Dobre informacje ws. Artura Jędrzejczyka. Wróci przed mundialem? [CZYTAJ]
Kolejne stacje mogą mieć problemy
Problemy wkrótce mogą mieć także inne platformy transmitujące wydarzenia sportowe. Na radarze UOKiK znalazły się Cyfrowy Polsat oraz Canal + Polska. Obie platformy zostały poproszone o złożenie wyjaśnień odnośnie zgłoszeń ze strony konsumentów.
– Prezes Urzędu zażądał wyjaśnień w tych sprawach od Cyfrowego Polsatu i Canal+ Polska. Czekamy na odpowiedzi od przedsiębiorców – czytamy.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające wobec serwisu streamingowego Viaplay i wystąpił o wyjaśnienia do Cyfrowego Polsatu i Canal+ Polska w sprawie przerwanych transmisji sportowych. Więcej -> https://t.co/TrhaCL2eGn pic.twitter.com/hVQjoteSv3
— UOKiK (@UOKiKgovPL) November 2, 2022