Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło blisko 10 skarg na firmę Viaplay. Międzynarodowa spółka może mieć niedługo duże problemy. Polskie władze mogą nałożyć na spółkę karę finansową, jeśli ta, nie wyjaśni problemów, o których mowa w skargach złożonych do UOKiK.
Platforma streamingowa Viaplay zadebiutowała na polskim rynku 3 sierpnia 2021 roku. Od tamtej pory w sieci można przeczytać w zdecydowanej większości negatywne komentarze odnośnie działania platformy. Na domiar złego użytkowników tej platformy wkrótce czeka podwyżka ceny abonamentu.
Przez ostatni rok pracownikom Viaplay nie udało się rozwiązać problemów, na jakie notorycznie napotykają użytkownicy platformy. Jednym z takich problemów jest występowanie kilkudziesięciosekundowego opóźnienia. Kolejnym aspektem, na jaki skarżą się widzowie, jest jakość transmisji wydarzeń sportowych, która maksymalnie wynosi 720p. Często się także zdarza, że transmisja, z przyczyn niezależnych od klienta, po prostu przestaje działać.
Wkrótce platformę Viaplay mogą czekać poważne problemy. Portal „Wirtualne Media” przekazał, że do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło w ostatnim czasie niemal 10 skarg na omawianą platformę streamingową. Niewykluczone, że na firmę zostanie nałożono kara finansowa.
– Do UOKiK wpłynęły skargi na platformę Viaplay. Konsumenci wskazywali na problemy techniczne (przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, przycinanie obrazu) uniemożliwiające im dostęp do usługi i oglądanie w czasie rzeczywistym treści, za które zapłacili. Skarżyli się też, że składane w takiej sytuacji reklamacje są odrzucane lub spółka oferuje im niesatysfakcjonujący rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc. Prezes UOKiK wystąpił do przedsiębiorcy o wyjaśnienia – przekazał departament komunikacji UOKiK.
– Tak, Prezes UOKiK może podejmować działania wobec przedsiębiorców z innych krajów – podkreśliło biuro prasowe UOKiK.
źródło: Wirtualne Media