Na „Kanale Zero” pojawił się materiał podsumowujący rok działalności Kanału Zero. Krzysztof Stanowski podzielił się w nim kilkoma ciekawymi danymi. Zdradził między innymi, jakie przychody wygenerował projekt, a także ile kosztuje jego utrzymanie.
Stanowski ze swoim nowym kanałem ruszył oficjalnie 1 lutego 2024 roku. Od samego początku widać było, jak wielkim przedsięwzięciem jest dla dziennikarza. Udowadniał to zresztą jeden z pierwszych opublikowanych filmów, którym był wywiad z prezydentem Andrzejem Dudą.
Przychody
11 miesięcy od startu kanału, Stanowski postanowił odpowiedzieć na nurtujące fanów pytania, odnośnie zarobków. Z dedykowanego materiału dowiedzieliśmy się, że łączne przychody, jakie wygenerował KZ wyniosły 26 751 019 zł. 20 352 019 zł z tej kwoty pochodziło od sponsorów. Pozostałe 6 399 000, to zarobki z YouTube.
Najlepiej zarabiającym materiałem na kanale okazał się film o Caroline Derpienski. W jego przypadku mowa o 138 tys. zł. Dodatkowe 94 tys. zarobiła tzw. „dogrywka”.
Koszta
Z materiału dowiadujemy się, jaki jest koszt utrzymania działalności Kanału Zero. Bez wliczania pensji Stanowskiego oraz jego wydatków i umów barterowych, wyniósł on w 2024 roku 18 225 508 zł.
Najbardziej obciążające są wypłaty dla pracowników, których w lutym było 69, a w grudniu – 110. Jak wyliczał Stanowski, obecnie w KZ pracuje między innymi: 6 grafików, 15 operatorów czy 10 osób w dziale reklamy.
Zmiana sponsorska
„Stano” przypomniał przy okazji, że KZ startowało w styczniu z dwoma sponsorami. W grudniu było ich już 18. Głównym wciąż pozostaje rocketjobs.pl, co ma jednak ulec zmianie. Stanowski potwierdził, że w 2025 roku rolę tę przejmie firma SFD.
Źródło: Kanał Zero