We wtorek na kanale Tomasza Ćwiąkały w serwisie YouTube pojawił się wywiad z prezesem Cracovii, Mateuszem Dróżdżem. W rozmowie poruszono m.in. wątek rywalizacji Cracovii i Wisły. Do jednej z wypowiedzi Dróżdża ustosunkował się Jarosław Królewski, prezes Wisły Kraków.
W wywiadzie z Tomaszem Ćwiąkałą prezes Cracovii, Mateusz Dróżdż, poruszył temat rywalizacji z Wisłą Kraków. Stwierdził, że przez nieobecność Wisły w Ekstraklasie Cracovia zabiera kibiców, którzy mogliby być potencjalnie po drugiej stronie. Dodał, że Wisła w Ekstraklasie byłaby większym wyzwaniem dla Cracovii. Co ciekawe, Dróżdż podkreślił, że miejsce Wisły jest w Ekstraklasie. Prezes Cracovii zwrócił także uwagę na to, że Cracovia goni Wisłę w kwestii przychodów, frekwencji, sponsorów.
– W tym roku, jeśli chodzi o sponsorów czy frekwencję, nie oszukujmy się – zabieramy potencjalnych kibiców, którzy mogliby być po drugiej stronie. Jest drużyna w I Lidze (Wisła – przyp. red.) i jest drużyna w Ekstraklasie (Cracovia – przyp. red.). Jeśli chodzi o Wisłę, to na tym etapie budowie Cracovii ta Wisła w Ekstraklasie byłaby dla mnie o wiele większym wyzwaniem, co by rzutowalo na Cracovię – skomentował Mateusz Dróżdż.
– Miejsce Wisły jest w Ekstraklasie – stwierdził prezes Cracovii.
– Ja chcę doprowadzić do takiej sytuacji… I już to się dzieje w kwestii przychodów, sponsorów, frekwencji, że my tę Wisłę gonimy. I dogonimy w pewnym momencie – podsumował Dróżdż.
– Jeśli chodzi o sponsorów i frekwencję, nie oszukujmy się: zabieramy potencjalnych kibiców Wiśle (…). Chcę doprowadzić do sytuacji – i już to się dzieje – że dogonimy Wisłę w kwestii przychodów, sponsorów i frekwencji.
– Chyba że awansuje do Ekstraklasy.
– Będzie to… pic.twitter.com/SqrsdZcYUP— Tomasz Cwiakala (@cwiakala) December 3, 2024
Do powyższych słów odniósł się Jarosław Królewski. Prezes Wisły Kraków wypunktował swojego rywala, odnosząc się do konkretnych danych. I tak według informacji posiadanych przez Królewskiego Wisła odnotowała większy wzrost przychodów w ciągu ostatniego roku niż Cracovia. Podobnie jeśli chodzi o wskaźnik wzrostu frekwencji rok do roku. Zdaniem Królewskiego Wisła ma przewagę nad Cracovią także w kwestii przychodów offline i online oraz w zakresie ekspozycji medialnej. Podsumował swój wywód słowami: „W skrócie. Cracovia rośnie, ale Wisła rośnie jeszcze bardziej.”
„Kilka faktów:
1. Wzrost przychodów w 1 lidze Wisły rok do roku za zeszły sezon jest zdecydowanie wyższy niż wzrost przychodów Cracovii w ESA
2. Wzrost średniej frekwencji w 1 lidze Wisły rok do roku za zeszły sezon jest zdecydowanie wyższy niż wzrost średniej frekwencji Cracovii w ESA
3. Wisła dominuje zarówno jeśli chodzi o przychody jak i wzrost przychodów z kanałów online i offline w sprzedaży. Nie tylko w wartościach bezwzględnych ale również w procentowym ujęciu.
4. Wisła dominuje w zakresie ekspozycji medialnej jako największy klub w Krakowie – również w zakresie wpływu na gospodarkę regionu.
5. W skrócie. Progres rozumiany jako DELTA (marketingowo/sprzedazowo/medialny) w kontekście przyszłości i rozumiany jako tempo wzrostu jest znacząco wyższy niż w przypadku Cracovii. Co oznacza, że przewaga Wisły Kraków będzie rosnąć nawet w 1 lidze. Dogonienie z punktu widzenia matematyki klubu z #r22, może mieć miejsce w momencie gdy Wisła zaniecha wszelkiej swojej aktywności a i wówczas może trwać przy obecnych wskaźnikach ponad 7-10 lat aby liczby były choć trochę zbliżone. Paradoksalnie brak sukcesów sportowych jednoczy wiślackie środowiska i pozytywny wkurw wpływa mobilizująco na nasze aktywności 🙂
W skrócie. Cracovia rośnie, ale Wisła rośnie jeszcze bardziej.”
Kilka faktów:
1. Wzrost przychodów w 1 lidze Wisły rok do roku za zeszły sezon jest zdecydowanie wyższy niż wzrost przychodów Cracovii w ESA
2. Wzrost średniej frekwencji w 1 lidze Wisły rok do roku za zeszły sezon jest zdecydowanie wyższy niż wzrost średniej frekwencji…
— Jaroslaw Krolewski (@jarokrolewski) December 3, 2024