Nordic Entertainment Group (NENT Group) za pomocą platformy Viaplay będzie pokazywać w Polsce Bundesligę. Grupa poinformowała, że wykupiła prawa do ligi niemieckiej na wyłączność. To oznacza, że ekstraklasę i zaplecze naszych zachodnich sąsiadów obejrzymy tylko na wspomnianej platformie.
Nordic Entertainment Group (NENT Group), wiodąca w Skandynawii firma zajmująca się streamingiem, wykupiła wyłączne prawa do transmitowania meczów Bundesligi i 2. Bundesligi w Polsce – piszą na oficjalnej stronie.
Umowa pomiędzy FL (Deutsche Fusball Liga) a grupą NENT będzie obowiązywać od sezonu 2021/22 do sezonu 2024/25. Przypomnijmy, że dotychczas Bundesligę pokazywano na kanałach Eleven i Canal +.
Warto dodać, że oprócz pokazywania lig niemieckich, na platformie Viaplay będzie można zobaczyć rozgrywki skandynawskie. Głos w sprawie nowej umowy zabrał prezes i dyrektor generalny NENT Group, Anders Jensen.
Prawa do Bundesligi należą do najlepszych praw sportowych w Polsce. Ta umowa pokazuje, jakie mamy ambicje związane z Viaplay. Naszym celem jest zajęcie wiodącej pozycji w Polsce. Wizją NENT Group jest zostanie wiodącą europejską firmą zajmującą się transmisją strumieniową. Polscy widzowie mogą spodziewać się ciekawej i niedrogiej usługi.
Na temat wspomnianego ruchu wypowiedział się również dyrektor generalny Bundesligi, Robert Klein.
Kibice sportu w Polsce są mocno zaangażowani w rozwój Bundesligi. Przez lata rozwijała się ona dzięki licznym polskim piłkarzom pierwszej klasy, takim jak Jan Furtok, Jakub Błaszczykowski, Łukasz Piszczek i oczywiście Robert Lewandowski.
Nasza współpraca z NENT Group rośnie w siłę i cieszymy się, że Bundesliga będzie jedną z najważniejszych ofert Viaplay. Umowa ta gwarantuje, że kibice w Polsce będą mogli cieszyć się światowej klasy niemiecką piłką nożną, zarówno w domu, jak i w podróży, za pośrednictwem fantastycznego serwisu streamingowego NENT Group.
Viaplay w Norwegii, poza filmami i serialami, ma prawa https://t.co/PdSOGPQuKx. do Ligi Mistrzów, Bundesligi, Ligue 1, Championship, FA Cup, ale oferują też F1, UFC, NHL, NFL i IMŚ na żużlu.
Jeżeli potraktują polski rynek na serio, może to być dobra alternatywa dla telewizji. https://t.co/qP8pqI9v4m
— Paweł Tanona (@ptanona) November 10, 2020