Inter Mediolan niebawem ma oficjalnie opublikować nowy herb klubu. Dosyć nieoczekiwany wyciek popsuł jednak plany „Nerazzurrich”. Wszystko przez… Nike.
W ostatnim czasie z Włoch zaczęły wydobywać się plotki o ciekawym planie Interu. Włoski klub zamierza zmienić swoją nazwę z „FC Internazionale Milano” na „Inter Milano”. Zmiana ma się odbyć głównie w celach komercyjnych. Oprócz nowej nazwy władze chcą także zmienić herb.
Oficjalnie zarówno nazwa, jak i nowy logotyp klubu miały ukazać się 9 marca 2021 roku. Na ten dzień przypada 113. rocznica założenia Interu. „La Gazzetta dello Sport” poinformowała jednak o przedwczesnym wycieku.
Wpadka Nike
Sponsor techniczny klubu z Mediolanu nieumyślnie doprowadził do wcześniejszego ukazania się nowego herbu. Na Twitterze marki pojawiło się zdjęcie sprzętu sportowego wraz z nieopublikowanym dotąd logo „Nerazzurrich”. Mimo usunięcia wpisu już po kilku sekundach internauci zdążyli zrobić zrzut ekranu.
Inter Milano, un tweet svela per errore il nuovo logo del club: la foto di un indumento dell'Inter uscita per sbaglio dai canali tematici dello sponsor tecnico, in grande evidenza le lettere I e M, la denominazione su cui punterà tutta la campagna di comunicazione
GDS pic.twitter.com/1tFAU6bi0n
— Go Inter (@it_inter) January 24, 2021
Nowy herb Interu zawierać będzie dwie litery: „I” oraz „M”. Odnosić się będą bezpośrednio do nowej nazwy – „Inter Milano”. Do tej pory w herbie widniały cztery litery. Oprócz wcześniej podanych znajdują się w nim jeszcze „F” i „C” (FC Internazionale Milano).
Dziennikarze „La Gazzetty dello Sport” zauważają, że logo będzie mieć także drugie dno. W angielskim tłumaczeniu może to po prostu oznaczać „I’m” („jestem”).