Ekstraklasa w CANAL+ do 2027 roku! Czeka nas multum nowości

Wiemy już, kto będzie pokazywał mecze PKO BP Ekstraklasy do końca sezonu 2026/2027. Nadawcą najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce pozostanie stacja CANAL+.

Od wielu lat stacja CANAL+ jest głównym nadawcą Ekstraklasy na terenie naszego kraju. Dotychczasowa umowa licencyjna obowiązywała do końca sezonu 2022/2023. W ostatnich miesiącach dużo mówiło się o przetargu na transmitowanie PKO BP Ekstraklasy w kolejnych latach. Media podawały, że być może do przetargu wystartuje stacja Viaplay i zdaniem części ekspertów to ona była faworytem do jego wygrania. Jak się jednak okazuje, mecze PKO BP Ekstraklasy nadal będziemy mogli oglądać na antenie CANAL+.

Ekstraklasa SA oraz CANAL+ zawarły nową umowę odnośnie transmitowania meczów PKO BP Ekstraklasy. Obie strony podpisały umowę licencyjną, która będzie obowiązywać przez 4 lata. CANAL+ wywalczył możliwość do pokazywania meczów Ekstraklasy do końca sezonu 2026/2027. Jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu, wartość kontraktu wyniosła ok. 1,3 miliarda złotych.

Na mocy nowej umowy stacja CANAL+ będzie miała możliwość transmitowania wszystkich meczów Ekstraklasy. Dowiadujemy się, że co najmniej 100 z nich będzie w jakości 4K. Ponadto wspomniana stacja nabyła możliwość do pokazywania skrótów oraz magazynów nie tylko w telewizji, ale także w serwisie CANAL+ online oraz internercie. Jeden mecz w kolejce oraz poniedziałkowy magazyn skrótów będą dostępne w telewizji otwartej, tak jak to miało miejsce do tej pory.

– Na antenach CANAL+, w serwisie CANAL+ online oraz w mediach społecznościowych nadawcy zadebiutują również nowe programy przygotowane z myślą o różnych grupach wiekowych, w tym najmłodszych widzach. Pierwsze z nich będzie można zobaczyć jeszcze w tym sezonie – dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu.

– Programy i formaty będą emitowane nie tylko na antenach CANAL+ i w serwisie CANAL+ online, ale również szeroko w mediach społecznościowych CANAL+, gdzie gromadzi się najmłodsze pokolenie obecnych i przyszłych kibiców. Część z programów i skrótów będzie udostępniania dla kibiców bezpłatnie. Podobnie jak w latach ubiegłych, w mediach społecznościowych nadawcy będzie można nadal zobaczyć wszystkie bramki i kluczowe wydarzenia boiskowe już w trakcie trwania meczu (tzw. near live clips) – czytamy.

– Nowością w umowie jest założenie współpracy CANAL+ i Ekstraklasy z influencerami w zakresie pokazywania skrótów meczowych i wykorzystywania ich do budowania wysokiego zasięgu promocyjnego rozgrywek – przekazano.

– Chcąc przyciągnąć do rozgrywek Ekstraklasy nowych widzów CANAL+ będzie wykorzystywał również nowe rozwiązania technologiczne. Przy prezentowaniu skrótów meczowych pojawią się elementy animacji oraz rozwiązania wykorzystujące rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość. Dzięki obecności na stadionach większej liczby kamer (nawet 20 na mecz) widzowie będą mogli śledzić wydarzenia na boisku w niespotykany do tej pory sposób – czytamy.


fot. Kacper Polaczyk/Polczyk FOTO

źródło: canal+

Dodaj komentarz