Dyrektor generalny NENT Group udzielił wywiadu Markowi Wawrzynowskiemu z WP Sportowe Fakty. Anders Jensen opowiedział m.in. o tym dlaczego przedsiębiorstwo postanowiło wejść na polski rynek. Dyrektor szwedzkiej firmy zdradził również jak będzie wyglądać ramówka na platformie Viaplay.
Wspomniane przedsiębiorstwo od nowego sezonu będzie prezentowało na swojej platformie rozgrywki Bundesligi, Ligi Europy oraz Ligi Konferencji. Na łamach WP Sportowe Fakty możemy przeczytać dlaczego Szwedzi zdecydowali się na polski rynek.
Duży potencjał
– Jest bardzo wiele dobrych powodów. To duży rynek, są tu bardzo dobre podstawy do rozwoju, jest dobra infrastruktura jeśli chodzi o technologię, o telefonię komórkową, ale też bardzo duża chęć w społeczeństwie do wprowadzania nowych technologii cyfrowych. Przy tym jest bardzo niskie wykorzystanie platform streamingowych, jeśli porówna pan do innych krajów Europy czy do Stanów Zjednoczonych. To się zmieni, gdy społeczeństwo zobaczy, jakie są korzyści płynące z tego rozwiązania. Myślę, że dla nas to fantastyczna pozycja startowa – argumentuje Jensen.
Polscy dziennikarze
Wielu kibiców zastanawiało się w jakim języku będą prowadzone transmisje na platformie Viaplay. Dyrektor generalny NENT Group zdradził, że toczą się rozmowy z polskimi dziennikarzami.
– Już mamy zaangażowanych ludzi. Ma to być miejscowe studio z miejscowymi komentatorami. Chcemy wykorzystać polskie doświadczenie. Jesteśmy koncernem międzynarodowym, ale chcemy być postrzegani jako część lokalnej społeczności. Prowadzimy rozmowy, więc na razie nie możemy zdradzać żadnych nazwisk.
100% transmisji
Reprezentant szwedzkiej firmy skomentował także cenę, która w porównaniu do konkurencji może wydawać się wysoka.
– Jeśli spojrzy pan na to, co my dajemy w tej cenie, to są tysiące godzin transmisji. Bundesliga, Liga Europy, Liga Konferencji – dajemy 100 proc. meczów, kilkaset meczów, może pan obejrzeć, co chce, będziemy transmitować wszystko – uzupełnia dyrektor generalny NENT Group.
Źródło: WP Sportowe Fakty