Site icon EkstraklasaTrolls.pl

Rekordowe wyniki Ekstraklasy! Legia zdominowała raport finansowy

Firma Grant Thornton opublikowała raport finansowy PKO BP Ekstraklasy za sezon 2024/2025. Poruszono w nim takie wątki jak przychody, transfery, wynagrodzenia czy frekwencja. W wielu kategoriach najlepsza była Legia Warszawa.

Za tegoroczny raport finansowy PKO BP Ekstraklasy odpowiada firma Grant Thornton. Dane przedstawione w raporcie obejmują okres od 1 lipca 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku, czyli sezon 2024/2025. Sprawozdanie opiera się na danych przekazane przez kluby. Ogólny wniosek płynący z raportu jest jeden – PKO BP Ekstraklasa się rozwija. Pełny raport znajdziecie TUTAJ.




Przychody klubów Ekstraklasy

Łączne przychody wszystkich klubów PKO BP Ekstraklasy w sezonie 2024/2025 były wyższe niż w poprzednim sezonie i wyniosły one 1,27 mld złotych. Największe przychody w minionym sezonie miała Legia Warszawa (230,9 mln zł). Stołeczny klub odjechał reszcie stawki pomimo spadku względem poprzedniego sezonu. Na kolejnych miejscach są: Lech Poznań (145,3 mln zł), Raków Częstochowa (142,9 mln zł), Jagiellonia Białystok (129,2 mln zł) oraz Pogoń Szczecin (78,4 mln zł). Co ciekawe, aż 4 kluby zanotowały przychody powyżej 100 mln zł. W sezonie 2023/2024 były to 3 kluby, a w kampanii 2022/2023 tylko 2 zespoły. Najmniejsze przychody odnotowała Puszcza Niepołomice (15,2 mln zł).

Zmiany w przychodach

Wzrosty przychodów są okazałe, szczególnie w przypadku Jagiellonii Białystok (ponad dwukrotnie względem poprzedniego sezonu). Jednak nie wszystkie kluby zanotowały zwiększenie przychodów. Spadek dotyczy aż 8 klubów – największy zanotowała Legia Warszawa (-36,1 mln zł). Dane na załączonym niżej wpisie.

Oglądalność

Przychody to jednak nie wszystko. Grant Thornton zaprezentowało również dane dotyczące średniej oglądalności poszczególnych klubów w telewizji i internecie. Patrząc globalnie, tu również odnotowano wzrost z 47,8 mln widzów do 50,6 mln. Najchętniej oglądaną drużyną był Lech Poznań (średnio 322 tys. widzów). Podium uzupełnili Legia (310 tys.) i Górnik Zabrze (189 tys.). Na drugim biegunie znalazła się Stal (113 tys.).




Klubowych merch

W raporcie zaprezentowano również dane dotyczące sprzedaży klubowego merchu. Wyróżniono tu koszulki oraz szaliki. W koszulkach króluje Legia (31 666 sztuk), natomiast szaliki zdominował Lech Poznań (43 000 sztuk).

Dominacja Legii Warszawa

W omawianym raporcie w wielu kategoriach najlepsza była Legia Warszawa. Mowa o takich aspektach jak: przychody ogółem, przychody z dniach meczowego, sprzedaż koszulek oraz liczba kibiców w bazie ticketingowej. W innych aspektach Legia była druga, tj. średnia frekwencja, sprzedaż karnetów, sprzedaż szalików oraz średnia oglądalność.


źródło: Raport Grant Thornton

Exit mobile version