Leo Messi nie ogranicza swojej działalności w Stanach Zjednoczonych jedynie do gry w Interze Miami. Argentyński piłkarz angażuje się również w biznes. Ostatnio sygnował swoim nazwiskiem nową serię napojów Mas+. Produkt wzbudził jednak kontrowersje, gdyż według niektórych opinii przypomina napoje Prime Hydration, promowane przez popularnych youtuberów Logana Paula i Olajide „KSI” Olatunji.
Podobieństwa wzbudziły kontrowersje
Spór rozpoczął się, gdy latem tego roku zaprezentowano butelki Mas+. Projekt opakowania szybko spotkał się z zarzutami o zbyt duże podobieństwo do Prime Hydration, które od dwóch lat obecne są na rynku.
Napoje Prime, reklamowane przez Paula i KSI zdobyły dużą popularność, co mogło wpłynąć na wrażenie, że nowa marka Messiego korzysta z już istniejącego wzorca.
Dystrybutorzy Prime zażądali wstrzymania sprzedaży napojów Mas+ do czasu wprowadzenia zmian w opakowaniu.
Odpowiedź dystrybutora Mas+
Zarządzająca napojami Mas+, firma Mark Anthony International nie zgodziła się z zarzutami i uznała je za próbę ograniczenia uczciwej konkurencji.
Według informacji portalu Dexerto, dystrybutor Mas+ złożył pozew sądowy przeciwko Prime Hydration.
Wspomniane źródło twierdzi, iż oskarżyli oni konkurencję o próbę nielegalnego zmonopolizowania rynku.
Pozew dotyczy także domagania się od Prime opublikowania oświadczenia, w którym jasno zadeklarują, że projekt Mas+ nie jest kopią Prime.
🚨🚨| Lionel Messi’s hydration drink distributor has sued Prime over „anti-competitive” claims.
[@Dexerto] pic.twitter.com/YRM11Hdpn6
— CentreGoals. (@centregoals) October 15, 2024
Prime Hydration zdobyło popularność dzięki silnemu marketingowi i znanym osobowościom internetowym, a Mas+ stara się dotrzeć do konsumentów poprzez powiązanie z Messim.
Oba napoje oferowane są w różnych smakach i mają podobne właściwości – zawierają elektrolity oraz witaminy.
Kibice podzieleni
Zdania wśród kibiców na temat tego sporu są podzielone. Według dużej części fanów marka Prime może mieć rację. Po drugiej stronie stoją jednak kibice przychylni Lionelowi Messiemu, którzy uważają, że to jego marka postępuje właściwie.
Źródło: Dexerto