Site icon EkstraklasaTrolls.pl

Kibice pojawią się na meczu eliminacji do Mistrzostw Świata! Na stadion wejdzie 5 tysięcy fanów

27 marca odbędzie się mecz w ramach eliminacji do Mistrzostw Świata pomiędzy Holandią a Łotwą. Na Johan Cruyff Arena ma zasiąść nawet 5 tysięcy kibiców.

Mecz Holandia-Łotwa ma być swego rodzaju testem przed zbliżającymi się Mistrzostwami Europy. Przypomnijmy, że stadion w Amsterdamie jest jednym z dwunastu obiektów, na którym ma odbyć się EURO 2020(21). W stolicy Holandii mają zostać rozegrane 3 mecze grupy „C” oraz jedno spotkanie 1/8 finału rozgrywek.

ZOBACZ: Prezydent UEFA stawia ultimatum. „Każdy gospodarz EURO musi zagwarantować wstęp kibiców na stadion”

Kibice w Holandii wrócą na stadion

Mecz w ramach eliminacji do Mundialu w Katarze określany jest mianem „eksperymentu”. Na obiekt w Amsterdamie ma wejść maksymalnie 5 tysięcy fanów, a wszyscy z nich muszą posiadać negatywny wynik testu na obecność koronawirusa. Kibice mają być przydzieleni do określonych sektorów zwanych „bańkami badawczymi”. Jedna z nich została opracowana przez politechnikę w Eindhoven i dotyczy rozpraszania aerozoli w powietrzu.

Czas na eksperymenty

Co ciekawe, na stadionie będzie obowiązywał podział ws. noszenia maseczek. W jednym sektorze będzie nakaz zakrywana ust i nosa, a w drugim już nie. KNVB we współpracy z rządem z pewnością chcą zobaczyć, jakie mogą być skutki takiego przedsięwzięcia. Naukowcy mają badać wpływ różnych czynników na potencjalne roznoszenie wirusa.

– To dobry eksperyment, którym możemy udowodnić, że możliwe jest ponowne wpuszczenie ludzi na stadiony – powiedział sekretarz generalny Holenderskiego Związku Piłki Nożnej Gijs de Jong.

– Jeśli mają wynik negatywny, to wystarczy, że udowodnią to poprzez aplikację na stadionie, która działa poprzez wprowadzenie biletu na mecz. Następnie zasiądą we wskazanym sektorze. Ten sposób może również sprawdzić się w klubach i podczas mistrzostw Europy – dodał Holender.

– Fieldlab Events to wspólna inicjatywa sektora wydarzeń we współpracy z rządem. Fieldlab prowadzi badania praktyczne, których celem jest zebranie wiedzy i danych, które pozwolą na powrót do bezpiecznych i odpowiedzialnych wydarzeń o zwiększonej liczbie odwiedzających – czytamy na stronie KNVB.

źródło: Eurosport

Exit mobile version